Gripens Ryttarförening

Som medlem i Gripens Ryttarförening har du en hel del förmåner

Vi arrangerar träningar, clinics, pay&jump, programträningar, medlemshelger, föreläsningar och mycket mycket mer till väldigt rabatterade priser.

Som ryttare med aktiv tävlingslicens för klubben får du möjlighet att rida i lag, där klubben sponsrar lagavgiften samt en lagpeng på 500 kr/ekipage som tillfaller varje lag, den används till lagfrämjande aktiviteter med eller utan häst. Du tävlar för halva startavgiften på alla våra hemmatävlingar! Allt detta under förutsättning att du hjälper till som funktionär.

Håll utkik under Tävling och Aktivitet på startsidan, där finner du årets planering och kommande aktiviteter! Samt följ oss även på Facebook för ytterligare information och aktuella händelser.

Förväntningar på medlemmar:

Eftersom Gripens RF är en ideell förening förväntas alla medlemmar bidra till och inte bara ta del av verksamheten.

Som grundprincip avseende krav på medlemmar gäller mottot att: ”Ingen kan göra allt, men alla kan göra något”.

Generella krav och förväntningar på medlemmar i Gripens RF är:

• Ta del av och leva upp till föreningens värdegrund.
  • GRF har nolltolerans mot mobbning och näthat.
  • Vara ansvarsfull i all verksamhet som Gripens RF arrangerar och alltid ha säkerheten i fokus.
  • Anmäl inträde i föreningen och betala fastställd medlemsavgift innan deltagande i föreningens verksamhet.
  • Lös tävlingslicens för Gripens RF när avsikten är att tävla för Gripens RF och anmäl när licens är löst. Givetvis skall tävlingslicens vara löst innan tävlingsdeltagande kan ske. Fyll i och lämna in ryttarenkät till grenledare.
  • Ställa upp frivilligt som funktionär.
    o Det är välkommet att ställa upp flera gånger.
    o Det är möjligt att låta familjemedlem "arbeta" i ditt ställe.
    o Det är möjligt att efter samråd med styrelsen bidra till föreningens verksamhet på andra sätt. Detta är dock inte huvudprincipen.
  • Bidra efter bästa förmåga och konkret mot föreningens mål och fortsatta utveckling.
  • Ställa upp som ledare och förtroendevald efter förmåga och intresse.
  • Vara en positiv ambassadör för ridsporten och föreningen.
  • Vara en hjälpsam, stödjande och positiv medmänniska och medlem.
  • Vara ett föredöme.
  • Ta del av föreningens stadgar och övriga styrdokument samt efterleva dessa.
  • Vara aktsam om föreningens inventarier.

Publicerad: 2022-12-12

Senast uppdaterad: 2023-06-30